Wednesday, August 3, 2016

MON JARDIN AU QUEBEC GARDEN AUGUST 2016- JOUR 22


JOUR 22

INSPIRATION QUEBECOISE




SO SORRY GARDENERS I HAVE BEEN BUSY BUSY AT WORK AND WITH MY SOCIAL LIFE

actually been flying like crazy to Rome and than went to see my sister at her gite  to have some sea breeze air with my dog
we planted some nice hydrangea over there and this beautiful discovery in Gaspésie
a bush tree call.

 SERINGUAT PHILADELPHUS VIRGINALIS
VIRGINALIS MOCK ORANGE
UNFORTUNATELY IN THE NURSERIES AROUND THERE AND OVER IN THE LAURENTIANS ALL YOU CAN GET IS A TINY OLD BUSH THAT LOOKS NOT WELL TAKEN CARE OF
however this being said, the people in Métis sur mer have fences of this beautiful things as well as wild roses that grows pretty much everywhere over there so have a look at this
if you didn't know it existed like me
its for zone 3 unbelievable too
I did buy one to try iii
and we could compare hers and mine iii

SUN
OK

LET'S HAVE A PICTURE

I'M HAVING A BREAK FROM CUTTING THE GRASS SO HIGH
WHEN YOU LEAVE THIS IS WHAT HAPPEN
NO ONE TO WATER THE PLANT NO ONE TO CUT THE GRASS
THERE IS ALWAYS A PRICE TO PAY
THE SAD PART IS TO SEE THAT PEOPLE COME AND STILL MY FLOWERS AGAIN

NO TRACE OF MY BEAUTIFUL ECCHINACEA TANGO

SO THIS IS ALSO ONE REASON I DIDNT WANT TO WRITE ANYMORE
ITS SAD INDEED THAT PEOPLE CAN ACTUALLY COME WHILE IM GONE OR IN THE MIDDLE OF THE NIGHT AND STEAL MY STUFF
HOW LOW CAN YOU GET
pathetic


So this being said, we will talk to you later but in the mean time have a look at this bush tree and some lovely wild flowers from Gaspesie

..............................................................................

Vraiment désolé jardiniers de vous avoir abandonnés j ai été extrement occupée cette au boulot et dnas ma vie social. je fais des vols sur Rome et je suis alle voir ma soeur en Gaspésie a son gite pour prendre un peu d air marin avec mon chien. La bas nous avons plantez des hydrangeas et cette merveilleuse découverte  dun arbuste appelé
 SERINGUAT PHILADELPHUS VIRGINALIS
VIRGINALIS MOCKORANGE

Malheureusement ici, autour, dans les Laurentides, il n'y en a pas. Tout ce que vous pouvez trouver dnas les pépinières des  Laurentides est un petit arbuste mal entretenu bien dommage.

Ceci dit, les gens à grand métis sur mer en ont des clotures pleines de ces arbustes avec des roses suavages qui poussent partout vraiment ca vaut la peine que vous investtisiez dnas cet arbuste magnifique  cest pour zone 3 incroyable !

J'en ai acheté un, mais bon, il avait le taquet bas. On verra. Je veux comparer le mien avec celle de ma soeur.

Soleil ok

Essayons d'avoir une image.

Je prends une petite pose ici, de couper le gazon qui était si long.
Quand tu quittes c'st ça qui arrive.
Personne pour arroser les fleurs, les plantes, personne pour couper le gazon non plus.

il y a toujours un prix à payer mais le pire, c' est de voir que des gens viennent me voler mes fleurs encore.
Mes ecchinacea tango ont complètement disparus. C'est également une raison pourquoi je ne veux plus écrire, les gens viennent me voler mes fleurs après.

C'est vraiment atroce de voir comment les gens sont. Ils viennent te voler quand tu n'es pas là ou au beau milieu de la nuit.  C'est pathetique de voir comment les gens peuvent descendre si bas dans la vie.
Pathétique.

Ceci dit, je vais vous reparler plus tard pendant ce temps là vous pouvez admirer l'arbuste et les merveilleuses fleurs de la Gaspésie.



I garden for over 12 years now and wish to achieve this and look this grow wild like that
.................................................................................................................................................................
Je jardine depuis 12 ans pour obtenir ce look quand ici ca pousse tout seul...



Yes they grow wild in the field in Gaspésie.
Campanule grandiflora
................................................................................................................................................................
Elles poussent sauvagements dans les prés Gaspésiens.
Campanula grandiflora




Philadelhus
He must be 100 years old. I don't know.
............................................................................................................................................................

Seringat philadelphus
Il doit bien avoir 100 ans celui la je ne sais pas il est énorme


and the particularity of this tree is it does smell like jasmin 
my sister gets nuts over this tree me too after seeing it
beautiful isnt it? 
.......................................................................................................................................................
et la particularité de cet arbre, il sent le jasmin. Ma soeur est folle de cette arbre et moi aussi après l' avoir vu absolument phénoménal n'est-ce pas!





 look at this grass i just love it no need to cut the grass anymore plant some cloves
............................................................................................................................................................
Regardez-moi cette pelouse ,plus besoin de coupez de gazon; plantons de l' ail!


Look
This effect is splendid
...................................................................................................................................................................
Regardez, l'effet spectaculaire de ces champs.





Metis-sur-mer little typical fence
.................................................................................................................................................................

Des annuelles à couper le souffle. Je dois l'admettre.
Métis sur mer


 wild
Campanula

Sea herbs don't know the name.

A painter's dream here
So talk to you later back to cutting the grass...

..................................................................................................................................................................

Le rêve d'un peintre.
Alors, je dois retourner couper le gazon.
On se reparle à plus!




CÔTÉ COUR CÔTÉ JARDIN

No comments:

Post a Comment